Når nu der er tændt op i grillen, så er det bare med at udnytte det, så hvorfor ikke også tilberede tilbehøret på den. Forleden var det grydehvedebrød i dag kommer så rabarberkompotten, som også smager fremragende på en gang kold vaniljeis til dessert.

  • Kategori: Tilbehør
  • Antal: 4 personer
  • Tilberedning: 30 minutter
  • Fryseegnet: Ja
  • Pr. person.:
    KJ/Kcal:
    523/125
  • Energifordeling:
    Protein: 3 %
    Fedt: 6 %
    Kulhydrat: 90 %
  • Næringsindhold pr. 100 g:
    KJ/Kcal: 385/92
    Protein: 1 g
    Fedt: 1 g
    Kulhydrat: 19 g

Ingredienser:

  • Ca. 500 g rabarber
  • ½ spsk. let, flydende margarine
  • 80-100 g sukker

Sådan tilberedes grillet rabarberkompot:

  1. Skyl rabarberne, og skær dem 1-2 cm skrå stykker.
  2. Pensl et lille, ildfast fad – eller f.eks. en støbejernsgryde – med margarinen.
  3. Bland rabarberstykker og sukker i gryden, og sæt den på grillen på indirekte varme i ca. 15-20 minutter, til al væden er dampet væk.

Velbekomme!

Dommen:

Benny:  image_thumb5_thumb_thumb_thumb1_thum[5] Yes, det vil jeg ha’ til min fødselsdag!
Beate:  image_thumb5_thumb_thumb_thumb1_thum[3] Yes, det vil jeg ha’ til min fødselsdag!

Samlet:

image_thumb5_thumb_thumb_thumb1_thum[9]
Yes, det vil jeg ha’ til min fødselsdag!

 


 

Her finder du vores e-bøger om fedtfattig mad og livsstil!